RSS
formats

Witaj na naszej stronie!

Regularne ćwiczenia nie tylko działają wyszczuplająco, modelują sylwetkę i poprawiają masę mięśniową, ale również rozciągają mięśnie. Jednak, aby poprawić wygląd swojej sylwetki poprzez rozbudowę mięśni bądź spalanie tkanki tłuszczowej należy konsekwentnie ćwiczyć kilka razy w tygodniu po minimum 30 minut dziennie, wtedy pierwsze efekty będą zauważalne już po miesiącu. Wykonując ćwiczenia w domu należy pamiętać, aby nadto nie obciążać mięśni. Obowiązkowa jest rozgrzewka, która odpowiednio stymuluje mięśnie, przez co ryzyko złapania kontuzji bądź skurczu zmniejsza się do minimum. Planując ćwiczenia należy wykonać dokładny plan działania, nie można przeciążać nieustannie tych samych partii mięśni.

W zależności od tego na jakie części ciała chcemy pracować, należy wybrać dla siebie odpowiednie akcesoria do ćwiczeń. Dla rozwoju ramion i pleców polecany jest wioślarz. Jest to sprzęt, który oddziałuje głównie na górne partie ciała, a jego wielorakość zastosowań oraz możliwość zmiany obciążenia umożliwia ćwiczenie różnych partii mięśni. Rozwój mięśni rąk, ramion, pleców oraz klatki piersiowej stymulują hantle, w zależności od wymagań można dobrać dla siebie odpowiedni kształt, rozmiar oraz ciężar – hantle oferują wiele kombinacji ćwiczeń, można ich używać do ćwiczeń siłowych czy też aerobowych. Z kolei partie ramion, torsu oraz pleców stymuluje guma do ćwiczeń, przyrząd pozwala na wykonanie wielorakich kombinacji ćwiczeń na każdą grupę mięśni. Z tego przyrządu może korzystać każdy człowiek bez względu na jego poziom zaawansowania w wykonywaniu ćwiczeń. Jednakże przyrządem, który oddziałuje na największą partię mięśni jest atlas do ćwiczeń, to wielofunkcyjne urządzenie pozwala na trenowanie dowolnej partii mięśni ciała, ustawianie wielkości obciążenia pozwala na stopniowe rozwijanie swojej masy mięśniowej, przez co po niewielkim czasie od wykonywania regularnych ćwiczeń użytkownik zauważy efekty.

Przy wykonywaniu ćwiczeń w domu liczy się przede wszystkim konsekwencja, ponadto ważne jest aby ćwiczenia były wykonywane z odpowiednim rytmem dla swojego ciała, nie można go przeciążać, ponieważ może się to skończyć kontuzją na długie miesiące. Warto przed rozpoczęciem ćwiczeń rozpisać sobie dokładny plan, ułożony zgodnie z własnymi możliwościami i konsekwentnie się go trzymać przez wszystkie zaplanowane dni ćwiczeń.